Friday, March 11, 2011

::Maruah seorang Wanita::

Salam...

Hari nie nak share kisah seorang wanita (actually tak layak di panggil wanita, sebaliknya hanya layak di panggil "betina")... dia mana dia adalah seorang yang tak tau malu, tak ada maruah, desperate, gatal, dan sewaktu dengannya...

Kisahnya begini, minah gatal nie, nama dia RAK la.. dia nie ada affair ngan tunang org lain.. n dia pi cakap kat tunang (nama Amir) org lain ni, dia nak kawin dgn Amir nie secara senyap2.. tanpa perlu bagi tau tunang Amir... RAK nie kata, dia tak nak apa apa selain dari baby.. Amir nie tak perlu jaga dia ke apa.. As long as dia kawin dan ada anak... dia takkan ganggu hidup amir dan tunang nya (yg kini tunang tu menjadi bini si Amir la)... boleh caya ke cakap betina cam nie??? ajak kawin diam2 tu pun dah biadap... kan... tak malu punye betina.. if RAK adalah seorang manusia yg tak pergi sekolah, boleh la terima perangai cam tu dtg dari uneducated person.. nie, pendidikan master lagi.. dan seorang lecturer lak tu.. di IPTA tau.. bukan IPTS... boleh buat perangai bodoh dia nie.. tak tau hukum agama ke apa dia nie.. mmg al kafirun betul... mmg sememang mmgnya...

Dan, nasib baik mamat Amir nie bijak.. dia tak ikut pun cadangan RAK yg sebenarnya bonus utk dia, dan rugi utk RAK... dan bini Amir juga akan terugi skali.. ye la, tak pasal2 jadi bini muda...

Bagi aku kan.. RAK tak paham erti sebuah perkahwinan... perkahwinan adalah sebuah perhubungan yg suci.. bukan semata2 nafsu dan tujuan tertentu... dan kita sebagai wanita, adalah permata yang amat bernilai.. dan jgn sesekali jatuhkan nilai ini kerana kebodohan sendiri... wanita adalah amanah pada suami... kan...

RAK cuma nak kumpul dosa berterusan.. for me, dia ada cara lain nak dpt anak... jgn sampai mempermainkan sebuah perkahwinan... cara lain.. dia lebih tau... kan..

dari kumpul dosa free, baik ambil anak angkat yng dari anak yatim... kan dapat pahala berterusan.. betul tak...

bagi aku, bila aku mendengar kisah RAK dari kawan aku sendiri, nak gelak pun ada.. BODOH punye pompuan... pathetic.. kan...

pada sesapa nak kenal ngan pompuan cam nie, call aku.. pm aku.. aku bagi no tel dia.. siap no tel bapa dia skali.. nak ke?? hehehe... (promote jap).. tak perlu ada rasa tanggung jawab langsung.. its a dream for all man, basically.. hehehe....

Pesan aku: jgn la sampai desperate buat cam nie.. banyak lagi benda lain yg berfaedah utk di buat selain mengacau rumah tangga org lain... Ya Allah.. jauhkan keturunan kami dari manusia sebegini, dan menjadi seperti manusia ini.... Amin...

No comments:

Post a Comment