Wednesday, April 20, 2011

:: Journey as a Mother - part 1::

Salam...



Nak share pengalaman month by month ku journey to be a mother...

Month 1:

Masa nie takde benda sangat... cuma bila makan tu rasa cam bloated la.. masih ingat lagi, hari tu 30hb October 2010, aku ada presentation Corporate Governance bersama group member ku, Melati, Emy, and Zaira.. Tajuk presentation tu "Corporate Governance in Japan".... Hari presentation tu aku dah rasa lain macam.. ingatkan tak sihat... makan pun tidak.. tak lalu..

so, habis kelas, petang tu, dlm pkl 6.00 my mum ajak me n hubby ke rumah my uncle.. untuk menyambut birthday anaknye - shazmi kot... so, mmg the whole day aku tak makan.. but bila sampai kat sana, ada nasi beryani, ayam merah, daging hitam, kacang panjang.. terus terbuka selera ku.. amik pinggan, letak nasi sikit je.. hehehe.. konon diet la tu... tapi, aku masih tak boleh makan.. rasa amat bloated yg amat.. sedangkan aku tak makan apa lagi pun sejak tengahari... pelik ku rasa.. amat pelik...

at the end, aku makan 2 sudu, n lain tu aku buang.. sbb tak leh masuk.. hubby pun pelik...

jeng..jeng..jeng..... aku suspect something.... sbb amat pelik.. walaupun aku belum lewat hari, tapi aku suspect.. (semenjak masuk master in forensic accounting nie, banyak sgt rasa suspicious. hehehe)...

keesokan harinya, aku ke farmasi.. untuk beli pregnancy test.... aku mengetest diri ku ini... (dalam hati i was hoping the result will be double line)...

yup... nampak satu line dgn jelas n terang.. lagi satu line tu tak berapa jelas.. cam taknak timbul... so, aku tanya hubby ku... "u nampak baper line kat sini" (sambil menunjukkan test stick tu)... dia jawab "1 je".. aku tgk balik.. aku mmg nampak 2.. walaupun 1 tu timbul segan2.... aku tanya balik.. dia tgk betul2 balik.. n finally dia jawab "2"....

so.. apa tindakan aku seterusnya.. takkan nak beli test tu lagi 1.. RM17.50 per test strips... so, aku ajak hubby ku ke klinik....

di sana aku di test skali lagi... n finally.. doctor mengesahkan aku pregnant sebulan.. wah.. org lain dapat tau lepas sebulan.. aku dalam masa 3 minggu.... hmm.... Alhamdulillah.. hampir mengalir air mata ku mendengar berita ni.. as I really want children..


Alhamdulillah.. Allah telah memberi kan aku kebahagiaan nie...... aku amat bersyukur....

Ya Allah.. berkati la aku selama 9 bulan 10 hari nie, dan berikan la kami zuriat yang soleh... insyaAllah...

No comments:

Post a Comment