Saturday, September 4, 2010

::Berbuka dlm KTM Komuter::

salam...

Al kisahnya, hari nie kat KL Sentral, ramainya umat nak balik... I think triple dari yg biasa... ye la, cuti sekolah kan dah start... semua student nak balik... tak payah la sebut hentian putra, dasyatnye jam kat sana....

oleh kerana ramainye umat di KL Sentral, aku yg sepatutnya naik train pkl 6.36 tak dapat la menaikkkan diri ku ke dalam train.. (apa punye ayat la nie..).. so, the next train pkl 7.06 minit malam.. so.. maknanya, aku mmg akan berbuka dalam train.. malas nak naik ke atas utk beli air.. sbb dah beratur kat line hijau.. nanti bila gi beli air, tak dapat beratur paling depan.. so, menunggu la dgn sabar, tanpa apa2 bekalan untuk berbuka, kecuali, sushi, roti sun moulin, dan tomato cherry... tak sesuai berbuka dgn tu.. sushi bau lak 1 train nanti... hehehe... takpe la.. bersabar je la.. ala.. kat 35 mins je lewat.. tak kisah la... (dah pesan kat hubby bawa air Yakult masa dtg amik aku kat stesyen KTM nanti.. hehehe..)...

seperti biasa, Alhamdulillah, dapat duduk... aku pun memulakan rutin semenjak bulan puasa nie. tidur dalam train.... kat 7.21 malam, waktu berbuka... call hubby, suruh makan dulu, as aku masih kat stesyen Petaling... lama lagi nak sampai... dia kata ok... dan aku tgk, semua org yg berdiri, dok berbuka ngan buah kurma... lepas 10 mins, org sebelah aku pun terjaga dari tidurnya... dia tgk jam.. n cepat2 keluarkan air daripada begnya, dan minum... the syahdu part is, dia offer air tu kat aku... aku dgn sopannyenya menolak... takpe la.. aku batuk... karang dia berjangkit lak dari aku... but, the most important thing is, the thought!!! aku doakan dia supaya Allah permudahkan segala baginya, amin.... dia tak kisah pun aku siapa, dia offer aku air tu... actually, bila kite menolak, tak baper elok sgt... but, i have a reason.. batuk.. taknak transfer penyakit tu kat dia...

sampai stesyen aku pada pkl 7.55 mlm.. hubby dgn setia menunggu ku dgn senyumannya.. kesian dia... tak dapat nak menikmati waktu berbuka dgn aman... nak buat camne.. wife hang keje Kay Ell.... sabar je la ye... dan tak lupa, di bawa skali Yakult dan buah kurma... maka berbuka la aku di dalam keta.... alhamdulillah... sekejap je.. yg org2 palestin tu, lagi kesian... nak makan pun take benda... sumer di sekat... hanya Allah je la yg boleh membantu mereka.. amin....

w'salam...

No comments:

Post a Comment