Monday, September 13, 2010

::Raya 2010::

Salam...

Al kisah raya AidilFitri 2010 adalah raya yg amat menguji kesabaran aku sebagai seorang manusia... che wah... ade je... dari peristiwa sebelum raya, raya pertama, dan raya ketiga ada je benda yg tak baper best berlaku.. alhamdulillah raya kedua best sket... but yg lain, hampeh....

takpe.. itu sumer dugaan dari Allah... so, raya 2010 bermulanya begini... alkisahnya...

8.9.2010 - khamis... last day puasa.. aku masih bekerja... nak jimat cuti utk balik ke kampung suami nanti... jauhkan.. at least kena ada 10 hari la kat kampung suami aku nanti... pagi seperti biasa, naik komuter.. banyak juga la org nak balik last minute.. consider komuter penuh juga la... sampai office, main la facebook... takde kerja... so, hari tu, cuma ada, meor, awin, quah, hafidz & aku... 5 org je... becos of hafidz ada (Boss kan), tak leh la nak buat perangai sgt... walaupun, dia mmg seorang yg OK... mmg rock la boss aku tu... kerja banyak... tapi, rasa mood raya tu dah terlampau hebat mengganggu kepala otak ku..... so, hari tu... what we did was, cari iklan raya dalam you tube.. hehehe.. tgk balik iklan lelama... paling best, iklan yg ada Adibah Noor.. mmg kelakar giler... tv3 punye iklan... kan elok buat cam tu.. nie, thn nie punya raya, buat ntah apa ntah... takde kena mengena langsung... so, the whole day mmg tgk youtube n berfacebook... hehehe.. tak produktif punya hari.. takpe.. boss paham... by the way, at least pepagi, aku settlekan mana yg patut settle la...

dah tu, pkl 3pm, hubby dah menunggu aku di Ampang Park... sbb, raya kali nie, dia nak merasa raya ngan family aku lak.. so, family aku akan berkumpul di rumah uncle aku, di KL... so, aku minta izin ngan boss, nak balik awal... kire ok la.. 2 hrs before balik time,. - time off la kirenya kan... so.. berjalan la aku n awin ke ampang park.. dia pun nak balik.. aku jumpa hubby, n meneruskan peralanan ke rumah uncle aku...

nak jadikan citer.. LRT putra line ada masalah la plak.. tak berenti kat masjid jamik... dia cuma berenti kat pasar seni.. so, berjalan kaki la kami dari pasar seni ke masjid jamik, di bawah terik mentari... panas woo... boleh cair rasanya aku.. so, on the way berjalan tu, singgahla jap kat CM.... lama tak masuk.. last aku masuk pada tahun 2004 kot... dah 6 thn dah... hehehe.. seriousla.. aku mmg takkan masuk ke KL pada hari cuti.. as hari hari aku pergi KL.. dah aku kerja kat situ.. n aku dah muak ngan KL.... hheheheh...

dan akhirnya sampai la aku di rumah uncle ku... wah dah start meriah.. tapi..... jeng..jeng...jeng... takde pape la.. biarla aku menyimpan semuanya di dalam lubuk hati ku ini.. cheh!!! ade je...

Raya pertama -10.09.10 -Kay, so, raya pertama, makan je la.. sebulan puasa kan.. so, raya nie top up apa yg terkurang masa bln puasa hari tu... hhehhehe.. sbb tu ramai pi klinik on the second day raya.. doktor2 pun kata, "business baik punye"... hehehe....

Raya pertama, aku, hubby, mummy n bro balik kat umah my mum ptg raya tu...wah... malam, bermovie la kami (aku n adik aku je la... hubby n mum dah tidur).. aku ada banyak soft copy movie.. my brother pun ada banyak. so ber'exchange' la kami... hehehe...

raya kedua.. 11.09.2010 - wah... tobat taknak makan rendang, ketupat n lemang... muak dah.. so, i decide nak breakfast kat luar.. nak cari tosay... my mum seperti biasa mmg taknak gi.. bazir la... i pujuk2.. n finally, agreed.. so, kami berempat pergi la ke restoran Syed Bistro.. n nak jadikan cerita, ramai lak org melayu kat situ.. sama cam kite org la.. dah bosan makan rendang n ketupat....

Raya ketiga - 12.09.2010 - pergi I-City with my eldest sister n anak2 nya... wah.. kiteorg enjoy thn nie... best best best....


W'salam....

No comments:

Post a Comment