Monday, June 6, 2011

:: Journey to be a mother - part 5 ::

salam...

Month 8
May/June 2011...
ha... masa nie mmg tak larat dah.. always nak pi toilet je... jalan sket, nak pi toilet... masa nie kaki dah bengkak dah.... n setiap kali jalan, mesti ada rasa mau pi toilet.... hehehe... always always like that... so, i am a frequent toilet user now... public toilet lagi.. tension je....


baby gerak?? mmg gerak... by the way, the first time i feel the baby movement masa end of 6 month preggy... lambat kan... different people have different kind of experience.... so, for those yang lambat rasa baby gerak tu, jgn panic... maybe sebab kedudukan baby tu tak naik lagi kot.. or kulit perut kowang tebal... hehehe...

10 June nanti aku akan masuk ke 36 weeks... wah.. consider dah 9 bulan la kan... tapi, aku masih punye 4 minggu lagi utk deliver the baby - ikut kiraan doc la... pregnancy cycle kan 40 minggu....

baru baru nie, masa baca paper, ada promo astro dalam paper... aku pun tanya sorang kakak kat office nie, "perlu ke kite amik astro?"... selepas aku completekan ayat tu, ada dua tendangan di perut ku.. wah.. baby ku bagi respond.. tapi, apa maksud respond tu?? "nak nak" or "tak nak".. hmm... musykil lak.. hehehe... sabar ye baby... belum tentu we all pasang astro kat umah... hehehe... bazir je.. bukannya kite tgk nanti... kan...

mmg betul.. mana ada masa nak tgk tv.. sampai umah dah pkl baper... sabtu ahad lak, now nie, sibuk uruskan rumah... ye la.. umah baru kan.. banyak nak menyusun... nak mengemas.. aku kan tak boleh buat semua dalam satu masa... masih ada few boxes yang tak kemas lagi... entah bila boleh siap sumer tu... like pesanan dari my mum.. 'kotak2 tu susun kat penjuru bilik, sok sok ada masa baru kemas.. ko tu dah tak leh buat kerja berat'... mmg... aku now amat cepat semput...

No comments:

Post a Comment