Tuesday, June 14, 2011

::Public Transport dilemma - cuti sekolah - June 11::

Salam...


seperti biasa.. nak meluahkan perasaan tentang public transport - KTM Komuter laluan Pelabuhan Klang - Batu Caves...


Tak tau kenapa, setiap kali cuti sekolah, KTM mesti akan ada problem.. Naper, tak cukup staff ke?? amik cuti juga ke?? ke train tu yang bercuti?? selalu ada delay.. sampai sejam pun ada.. bukan sekali dua.. almost everyday.... pagi pagi pulak tu.... tension jer....

n kenapa ada manusia manusia yg pentingkan diri, sebagai contoh: parents membawa anak2 berjalan2 ke KL, budak budak sekolah, dan yang sewaktu dengannya, datang ke KL menaiki komuter utk berjalan2... n balik di waktu kami org2 office nie balik kerja.... (dalam hati aku: bodoh betul org2 cam nie.. mmg BODOH!!!!!!)...

nak balik, tolong la parents n bebudak yg bodoh tu, balik before pkl 5.. before org office balik... sebab, korang sumer nie ibarat sampah yg menyemakkan stesyen komuter.... mmg sampah.. takde akal.. (mmg geram giler la nie...)

n nak jadikan citer.. ada la skali tu, aku naik train dari stesyen KL.. sampai KL central, biasala.. berasak2 la org2 tu nak naik train... ada la sorang minah nie.. naik koc wanita.. dia agaknya di tolak dari belakang.. dia menjerit jerit dalam komuter tu.. " korang nie lelaki ke perempuan hah!! korang nie lelaki ke perempuan hah!!" kuat suara dia... mmg sgt kuat.. aku senyum sendiri.. mmg tak pernah naik train la nie... hehehe... tu ada suara budak menangis.. budak tu pun rupanya kena tolak... (mak dia nie bodoh ke.. dah tau ramai org kat platform, yg pi rebut nak naik naper.. bodoh punye org..) (sorry la kasar sket bahasa aku.. sbb nie sumer benda bodoh bagi aku.. aku yg pregnant pun bila dah tgk ramai sgt org tunggu kat platform, aku tak join skali... aku biarkan depa naik dulu... aku sanggup tunggu next train.. like semalam, aku naik train ke 2...)

bila budak tu dah nangis, pompuan yg bising tadi pun menjerit lagi, "hah.. tengok!! tengok!!".. aku masa nie mmg dah gelak sensorang dah... kelakar... sbb suara dia yg menjerit cam beruang nak mampus, tak di layan... keh keh keh...

bila mana keadaan sudah tenang, train sudah memulakan perjalanannya, ada la seorang manusia bersuara, "nie waktu peak hours.. org org office tgh balik.. lain kali, if u nak balik, make sure u balik before this time"... dia bersuara kepada mak budak yg menangis n kepada perempuan yg menjerit tadi...

seriously.. mereka mendiamkan diri, kerana mereka tahu mereka salah...

No comments:

Post a Comment