Monday, June 20, 2011

:: Journey to be a mother - Part 6 ::

salam...

Hari ni Isnin, 20 June 2011 - mengikut countdown kelahiran:-

to go..
18 days..
2 Weeks 4 days..

and so far:-
262 days..
37 weeks 2 days..

wah.. countdown..... menunggu hari....

Seriously... aku merasakan minggu2 terakhir nie amat perlahan... amat2 perlahan berlalu masanya.... entah la...

diri semakin terasa tak larat.. tapi, gagahkan diri juga... kerja kat office makin bertimbun... cam tak bagi aku pi maternity leave je... dalam minggu nie aku kena settlekan semua.. semua tu apa??? mana boleh nak settlekan semua... entahla.... meja pun semak giler... teringat one of my colleague - last year 3 minggu sebelum bersalin, dia dah kemas meja dia dah... yg aku ni, ada lagi 2 minggu lagi.. tak kemas lagi... adoi... nak je masuk sumer dalam kotak, n campak sumer dari tingkat 31 office aku nie.. heheheh.... boleh tak....

semalam, something amazing berlaku... masa akhir bulan May hari tu, kaki ku bengkak.. buku lali bengkak.. sampai aku rasa kaki ku macam big foot dah... kakak aku pun sound.. "ei kaki ko cam kaki *toot*' (di padamkan atas sebab sebab kemanusiaan.. hehehe).. tapi, bila bangun tidur semalam, kaki ku surut dari bengkak.. wah.. dah slim kaki ku.. best.. best..best.. bukan apa, nak bangun dari solat senang.. tak sakit...

tapi, semasa aku menaip blog ni, pkl 11.40am.. ku imbas sekali lagi kaki ku.. nak tgk slim lagi ke.. tidaaakk.. sudah bengkak balik... maybe pasal aku rest banyak kot weekend baru nie... mana taknye.. tidur tak ingat dunia... hari sabtu, tidur dari pkl 11am sampai 3.30pm... hari ahad pulak dari pkl 11.30am to 2.30pm.. wah... bagusnya tidur.. nak buat cam ne.. pagi still terbangun pkl 6.30am.. nak solat subuh... n lepas solat subuh, tak elok tidur kan.. ye la.. mana nak makan breakfast... mana nak cuci baju.. (thanks to mr hubby, yg help me alot la for the house chores...)

la nie, aku kat office.. tgh buat recon.. kepala sudah pusing.. amat pusing... mata sudah berpinar.. stop jap... type blog nie.. n mencari cari info cam ne nak kurangkan bengkak kaki nie.. yg slalu org panggil water retention or edema... hmmm....

No comments:

Post a Comment