Wednesday, April 18, 2012

Muhammad - 9 Bulan setengah (15.04.2012)

Salam...

Milestone seterusnya utk Muhammad... wah.. seyesly.. happy la sket.. sebab apa, aku dah start risau.. dia tak merangkak lagi.. dia dah bergerak ke hadapan dengan lajunya - tetapi cara mengesot meniarap tu la.. bila la kau nak merangkak.. risau wei.... sgt2 risau...

15.04.2012 - Ahad, tgh lepak2 depan TV.. depan TV tu ada meja utk kanak2 - mmg beli utk letak gelas kopi kiteorg.. hehehe.... tetiba, tgk Muhammad dah berlutut kat sambil memaut meja tu.. wah.. sayang ami dah nak berdiri ke??? aku pun panggil Mr Hubby dgn excited nyer.. dia dtg kelam kabut n tanya "naper?".. aku pun tunjuk ke arah Muhammad yg sedang berlutut di meja... my hubby reply," la.. tu je ke.. mmg dia dah slalu buat cam tu..".. aik?? bile masa dia buat??? but actually, dia pernah buat skali je la kat my hubby rupanya.... la...

kemudian, Muhammad dtg ke arah ku.. sambil naik ke paha.. dan skali lagi dia berlutut.. yg nie aku sempat tangkap gambar.. hehehe...

nie position yg dia suke buat sekarang...

so, dia nak berdiri la...ok... dia jump 1 step maknanya.. ok... (sama cam anak my friend... pun gitu juga citernyer.. tak merangkak - but terus berdiri...hmmm)

dah tu, hari isnin- 16.04.2012 - lepak kat umah my mum... tgh lepak2, Muhammad pegi kat stool yg atasnya ada tripple pin plug.. nak capai plug.. n, basically, dia berjaya berdiri hasil usaha dia.. wow wee... caya la Muhammad.. tapi, tak strong lagi la.. takpe Muhammad.. slow and steady... (yg ni mmg dia tak ikut mak dia.. aku dulu umur 9 bulan - sudah pandai berjalan la.. hehehe..)..

so, semalam -17.04.2012, saja la aku berdirikan dia kat tepi katil.. so, dia berdiri guna tenaga dia.. aku just pantau.. dia main main ngan rantai mak aku kat tepi katil tu.. dah tu, aku nie dah penat duduk.. (biasala.. pegnen), nak baring la.. so, aku amik dia n baringkan dia sebelah aku.. punya la dia mengamuk... menangis... adei.. ko nak berdiri lak ye sayang.. Mummy dah penat la... lain kali la ye... pas tu, nasib baik dia diam.. ye la, dah bagi dia pegang remote aircond... hehehe...

Nota pendek aku: bukan mudah nak membesarkan anak... tapi aku tetap happy bile balik tgk muka dia tersenyum pandang aku... Mummy saaaaayang sgt kat Muhammad.... Moga menjadi anak yg soleh ye sayang... amin....

No comments:

Post a Comment